The 2 superheroes of ours

The 2 superheroes of ours
Semoga kami menjadi anak yang soleh dan pintar

Tuesday, April 15, 2014

DAY 1 MAHU KOOROOSSS

Assalammualaikum,

Akak ni siang kerja di pejabat malam baru lah dapat mengupdate blog yang baru sebulan jagung ni. Itupun lepas settlekan masa-masa/minit-minit dengan urusan rumah dan dengan anak-anak yang perasan mereka ni Ultraman dan Captain America (Perasan sungguh korang ni nak...).

Akak ni bukan apa. Tercabar sebenarnya tgk laki akak berjaya menguruskan badan (kata dasar kurus yer, bukan URUS. Urus tu mmg kerja akak lah sepanjang hayat). i should admit that he's tough but atas-atas alasan kesihatan beliau terpaksa menguruskan badannya. Berjogging, marathon, berfutsal, berbola sepak dan bersenam di gym adalah lumrah biasa dia sampaikan sarapan pagi dan makan malam pun hanya berbekalkan oats yang yummy. Jenama kegemaran adalah Quaker Oats.

Just for example

X boleh jadi ni. Akak memang pantang tengok laki akak advance ke depan walaupun setapak je dari akak sedangkan akak advance juga tapi kategori ketebalan lemak yang ada ( cissss!!!). Jadi akak pun mengambil inisiatif untuk menguruskan diri juga. Semangat tu pun datang semenjak akak buka gambar khawin / honeymoon/ dating.  Oh tertekan jiwa dan mata yang melihat (nangis!!!)

Dengan machonya akak telan oats je pagi-pagi dan segelas Nescafe panas. Memang sedap. Sumpah! yang penting bancuh oats tu dengan susu manis ( Jangan manis sangat, kang dari nak kurus terkencing manis lak).

Hasil dari oats dan Nescafe tu, dalam perjalanan ke ofis ( of course lah stuck dalam traffic sekali) perut akak memulas-memulas ( seperti menjerit HELP!HELP!). Tension campur stress akak. Sampai je ofis, punch kad dan terus akak menabung di Amanah Saham. Memang terbaik oats ni. Sangat melawaskan.  

So for today, my meals throughout the day:

1) Only oats and Nescafe at 7
2) 3 pieces of oats biscuits at 10
3) 2 spoonful of rice + catfish + vegetables at 1 pm
4) A slice of apple at 4 pm
5) Meehoon + a cup of hot Nescafe at 6

Semalam berat akak telah menjangkau 65.4 kilo. Esok pagi-pagi nak timbang berat. Mulai hari ni, pagi-pagi wajib timbang yer. Terpaksalah akak menghadap benda yang paling akak benci dalam hidup ni, ALAT PENIMBANG. Starting tomorrow u are going to be my bestfriend ever, ok Miss Weighing Scale. Never give up!!!!

I just want to jump like her!!!!

This would be my fav foods starting tomorrow!





No comments:

Post a Comment

Thanks for leave me comments and feedback!! Really appreciate it ;)