The 2 superheroes of ours

The 2 superheroes of ours
Semoga kami menjadi anak yang soleh dan pintar

Wednesday, March 26, 2014

Kenangan Indah Siri 2

Hi pembaca sekalian, hari ni saya bersemangat nak upload cerita kenangan indah zaman kecil2. Tadi saya dah jadi tukang karut kt suami saya. Duduk menceritakan kisah2 zaman kanak-kanak (Byk kali cerita dh kat dia dan Alhamdulillah dia x jemu mendengar saya yang suka menceceh ni, kui kui kui).

So, kali ni cerita yang membuatkan saya ingin mewartakannya di alam maya adalah kenangan manis atau hobi yang telah membentuk kerjaya aku sekarang ini. Binatang peliharaan! Ye, bunyi pun dah comel kan. apa tah lagi kalau aku upload gambar binatang peliharaan ni,heheheh.

Masih lagi aku ingat ketika di Tingkatan 5 (Masa tu aku bersekolah di Sekolah Kebangsaan Convent Bukit Nanas) diadakan minggu keusahawanan di sekolah. Aku memang dari dulu lagi minat sangat dengan hamster yang gemuk, bulat, gebu dan busyuk2 mashammmm.....

so, berbekalkan duit RM5, aku pergi borong seekor anak hamster berwarna putih. xkan lah nak panggil hamster kan, so aku bubuh lah nama nya Bysnow.

Ni bukan Bysnow, Ni kaum kerabat Beebo dan Diedie.
Tanpa pengalaman tapi aku berjaya membela Bysnow dari dia berusia sebulan sehingga dia mati tua (2 tahun setengah). Hamster ni lah yang membuatkan aku tekad untuk menjadi Doktor Perubatan Veterinar. Semuanya bermula dari hobi membela binatang peliharaan. Walaupun pada awalnya abah memang hangin satu badan bila tengok aku bawak balik tikus (katanya). Hehehe, nak buat macamana abah, anak dah suka kan. heheheh

Ok ini antara hamster2 yang telah aku bela sehingga tahun 2012:
- Bysnow (betina)
- Debbie (betina) (budak ni gemuk hamsternya)
- Coet (Laki si Diedie tp disebabkan perbezaan usia, Coet tua sangat, mereka tidak dikurniakan anak)
- Diedie (betina)
-Beebo (Laki kedua Diedie. Dengan Beebo mereka dikurniakan anak yang berderet2. Almaklumlah keluarga bahagia. asyik beranak je bininya. Sampai dah terpaksa bagi kat orang lah juga)
-Lolo (jantan)
- Xiexie (jantan) ( ni lagi gemuk hamsternya. Dan paling bijak antara yang lain. Hanay respons dengan suara mama dia [aku lah tu])
-Yueyue (jantan) (abang xiexie dan Lolo. Agak macho. di atas kemachoannya dan kegemukan Xiexie, mereka dilantik menjadi gigolo kepada hamster kawan 2 aku di Kolej 17, UPM)
-Cayyen (Aku beli masa kerja dah. Telah dirogol ketika di dalam pet shop. so dalam 2 minggu bawak balik rumah, aku dikurniakan cucu sebanyak 6 ekor. Endingnya mereka dengan Cayyen2 sekali terpaksa diberikan kepada kawan aku sebab rumah dah ada 2 hero.


Lepas ni, aku akan beli lagi hamster. Bukan utk apa, tp untuk memupuk minat anak-anak dengan haiwan peliharaan. Boleh jadi macam mama dia. Rindunya bau musyuk-musyuk masyam hamster ni.

Ni Coet

Yang bulu berterabur ni Yueyue.

Ni Lolo tengah buat audit meja belajar aku di Kolej 17,UPM

Yang ni: tergolek dok tu Beebo, Yueyue, Lolo dan yang tunduk manja tu Xiexie gemuk. 

No comments:

Post a Comment

Thanks for leave me comments and feedback!! Really appreciate it ;)